DNI KARIERY TAKŻE W MECHANICZNYCH

Czego się Jaś nie nauczy –  tego Jan nie zastosuje w praktyce zawodowej.  Posiłkując się tym przesłaniem Zakłady Mechaniczne Tarnów włączyły się do działań związanych z Ogólnopolskim Tygodniem Kariery. Firma prezentowała swoje zapotrzebowanie w zakresie kwalifikacji podczas spotkania z doradcami zawodowymi, zorganizowanego z inicjatywy Wojewódzkiego Urzędu Pracy.  Przedsiębiorstwo odwiedzali także uczniowie miejscowych szkół.

Podczas Tygodnia Kariery prezentowane są inicjatywy na rzecz rozwoju poradnictwa zawodowego przez wspierania edukacji, pracy i kariery. Ponieważ inicjatywa skierowana jest zarówno do uczniów, studentów, jak i osób dorosłych spełnia założenia całożyciowego poradnictwa zawodowego.  – Nam jednak szczególnie zależało na uczniach. Na etapie rekrutacji zauważamy bowiem problemy związane z brakiem podstawowymi umiejętnościami, których powinno się nabyć jeszcze w szkolne.  Dotyczy to na przykład czytania ze zrozumieniem rysunków technicznych  – tłumaczy kierownik działu zarządzania personelem Zakładów Mechanicznych Tarnów Barbara Siwa.

Dlatego uczniom szkół ponadgimnazjalnych pokazywane były prezentacje dotyczące profilu produkcji i konkretnych umiejętności, potrzebnych w praktyce zawodowej. Np. w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Żabnie zapoznała się z nimi młodzież z Technikum o profilu informatycznym. Wśród odbiorców prezentacji znaleźli się także uczniowie, uczęszczający do trzecich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej, którzy zdobywają kwalifikacje w zawodach : ślusarz, tokarz  i operator procesów skrawania.

Ponadto siedzibę firmy odwiedzili między innymi uczniowie Gimnazjum Nr4 im. J. Brauna z Tarnowa. Oni prócz zapoznania się z multimedialną prezentacją oglądali też wybranie elementy procesu produkcji. Uczniom towarzyszył doradca zawodowy.  Podczas Tygodnia Kariery popularyzowano ideę poradnictwa zawodowego oraz świadomego planowania kariery edukacyjnej i zawodowej. Uczniowie i studenci zapoznawali się z metodami  projektowaniu życiowych celów i narzędzi służących ich realizacji.