Nowy Dyrektor ds. Produkcji

5 lutego bieżącego roku odbyło się spotkanie Prezesa ZMT z załogą. Była to okazja do wyjaśnienia pewnych kwestii, omówienia bieżących spraw firmy oraz przedstawienia nowej struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa.

 – Chciałbym bardzo podziękować całej załodze za osiągnięte w 2017 roku wyniki – powiedział Henryk Łabędź prezes Zarządu ZMT– Dzięki wam wszystkim, całej załodze, jesteśmy ważnym graczem w PGZ.  To co za poprzedniego Zarządu wydawało się niemożliwe, teraz – udało się wykonać.

Prezes zaznaczył także, że dla wyjątkowo zasłużonych pracowników przewiduje premię z  Funduszu Prezesa a także przypomniał o istnieniu w Spółce tzw. wysługi czyli dodatku za przepracowany staż pracy.  Następnie poinformował pracowników o nowej strukturze organizacyjnej w firmie. – Przyjęliśmy czasowo nowy schemat organizacyjny. Jest z nami  Robert Pacana, Dyrektor ds. Produkcji a docelowo – prawdopodobnie członek Zarządu ds. Produkcji. Nie jest to człowiek z przypadku – Pan Robert wygrał konkurs na nowego członka Zarządu. Powołanie dyrektora ds. produkcji, a w przyszłości – nowego Członka Zarządu wiąże się  z licznymi wyjazdami: moimi i Członka Zarządu Łukasza Komendery, a także  z tym, że jak na zakład zatrudniający  niemalże 1000 osób, dwuosobowy  Zarząd to zdecydowanie za mało.

Kolejną istotną zmianą, wynikającą z nowej struktury organizacyjnej jest powołanie   Krzysztofa Sosina na stanowisko  zastępy Dyrektora ds.  Produkcji a także powołanie  Tomasza Berezowskiego na stanowisko Dyrektora Handlowego.

Swoją wypowiedź prezes ZMT zakończył mówiąc: – Mam nadzieję, że nowa struktura organizacyjna się sprawdzi. Wierzę także w to, że nasza firma poradzi sobie z wszelkimi wyzwaniami, czego dowodem może być nasz ostatni sukces – wyprodukowanie 4 strzelnic kontenerowych w rekordowym czasie trzech miesięcy. 

W dalszej części spotkania z Załogą głos zabrał nowo powołany Dyrektor ds. Produkcji, Robert Pacana.

 – Tak jak powiedział Pan Prezes, wygrałem konkurs na nowego Członka Zarządu ZMT. Ze spokojem pracując na stanowisku Dyrektora ds. produkcji czekam na mianowanie. Wierze, że już niedługo to nastąpi – powiedział na wstępie dyr. Pacana. –  Moje początki pracy wiążą się z WSK „PZL-Rzeszów” S.A., firmą produkująca części i podzespoły do silników lotniczych. Tam w 2001 roku zostałem zatrudniony na stanowisku tokarza. Bardzo dobrze wspominam tę pracę, dużo zawdzięczam tym ludziom, bardzo mnie to  ukształtowało, stąd też bardzo cenię ludzi pracujących na produkcji. W WSK „PZL-Rzeszów” S.A. pracowałem do 2010 roku i w końcowej fazie zajmowałem się tam wdrażaniem Lean Manufacturing w całej firmie. Byłem osobą odpowiedzialną  za reorganizację wszystkich procesów produkcyjnych i biznesowych w spółce. Od 2010 roku pracowałem w PZL  Mielec S.A., gdzie pełniłem funkcję m.in. Dyrektora Centrum Prac Startowych i Serwisu. Odpowiedzialny byłem wówczas za dostawę Śmigłowców S-70i Black Hawk i Samolotów M28 w wersji cywilnej do klientów komercyjnych oraz serwisowanie Samolotów M28 Bryza dla Ministerstwa Obrony Narodowej. Natomiast od 2015 roku zarządzałem i doradzałem firmom z różnych branż w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych i biznesowych.

Na zakończenie Dyr. Pacana wyraził także swoje oczekiwania wobec pracowników oraz przybliżył preferowany przez siebie styl pracy. – Dla mnie najważniejsza jest praca zespołowa. Ja działam w ten sposób, że nie pracuję zza biurka, lecz lubię rozmawiać z ludźmi, współpracować z nimi. Bardzo cenię sobie  w pracownikach uczciwość i otwartość, nie toleruje zaś ukrywania usterek.

 

 

Robert Pacana – Dyrektor ds. Produkcji 

Absolwent kilku uczelni wyższych – ukończył studia na Uniwersytecie Rzeszowskim, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie na kierunku Inżynieria Materiałowa, a także uzyskał tytuł MBA Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. To doświadczony menadżer z wieloletnią praktyką w firmach produkcyjnych z branży lotniczej zdobytą w międzynarodowym koncernie United Technologies Corporation. Osiągnął znaczące sukcesy w zarządzaniu operacyjnym, produkcją oraz obsłudze posprzedażnej klientów w kraju i zagranicą. Karierę rozpoczął w WSK „PZL-Rzeszów” S.A. gdzie odpowiedzialny był za wdrożenie Lean Manufacturing w całej firmie. Następnie pracował w PZL Mielec S.A. na stanowiskach dyrektorskich. Jako Dyrektor Centrum Prac Startowych i Serwisu odpowiedzialny był za dostawę Śmigłowców S-70i Black Hawk i Samolotów M28 w wersji cywilnej do klientów komercyjnych oraz serwisowanie Samolotów M28 Bryza dla Ministerstwa Obrony Narodowej. Później zarządzał i doradzał firmom z różnych branż w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych i biznesowych.