Ośmiu na dziesięciu pracowników Zakładów Mechanicznych jest zadowolonych z pracy w przedsiębiorstwie. Tak wynika z opracowania ankiet badania satysfakcji załogi. Blisko 60 % uznało, że firma motywuje ich do tego, by dawali z siebie więcej, niż zawiera zakres obowiązków. Ponad połowie odpowiada poziom świadczeń pozapieniężnych.
Optymizmem napawa fakt, że 77 % ankietowanych uważa, iż klienci są zadowoleni z usług i wyrobów przedsiębiorstwa. Zatrudnienie w firmie daje poczucie samorealizacji dokładnie takiej samej liczbie pracowników. Cztery piąte uważa, że Zakłady Mechaniczne stawiają na jakość, a trzy czwarte widzi znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa.
Podobnie jak większość pracowników sektora przemysłowego także załoga Mechanicznych chciałaby więcej zarabiać. Blisko trzy czwarte kadry uważa, że płaca nie jest adekwatna do wkładu pracy, a prawie połowa chciałaby być bardziej pozafinansowo doceniana za swoje osiągnięcia.
Choć 63 % personelu uważa, ze przełożeni są za wnoszeniem pomysłów i sugestii związanych z pracą to sfera relacji wewnątrz załogi wymaga jeszcze sporo pracy. Blisko jedna piąta zatrudnionych uważa bowiem, przełożeni nie zawsze odnoszą się do nich z szacunkiem. To jedna z przyczyn tego, że niskie notowania zdobył tak zwany indeks angażującego przywódcy. Niżej niż średnia w kraju wypadamy także pod względem oceny stabilności zatrudnienia. Około jedna trzecia załogi nierzadko obawia się utraty pracy.
Systematycznie poprawia się natomiast wizerunek firmy w ocenie zatrudnionych. 66% spośród nich uważa, że przedsiębiorstwo cieszy się dobrą opinią. Przypomnijmy, że badanie opracowuje firma Aon Hewitt, a wszystkie odpowiedzi są poufne.